Zespół Szkolno-Przedszkolny

Dnia 05.05. wyruszyliśmy w drugą trasę. Tym razem zbiórka była przed stacją PKP w Tarnowie. Dojechaliśmy pociągiem do Lubaszowej, stamtąd mieliśmy udać się na Brzankę a następnie do Tuchowa, niestety ze względu na nagłe zamknięcie szlaku spowodowane wycinką drzew, trasa ostatecznie uległa zmianie.

Dzisiejszą trasę opracowały uczennice klasy 8- Julka i Wiktoria.

Ze stacji PKP w Lubaszowej wyruszyliśmy szlakiem czarnym, którym szliśmy aż do Polany Morgi. Pasmo Brzanki obfituje w miejsca o wyjątkowych walorach widokowych. Jednym z takich miejsc jest właśnie położona na południowo-zachodnich zboczach Pasma Brzanki Polana Morgi. Z tego miejsca rozpościerają się piękne widoki na Pogórze Ciężkowickie, Pogórze Rożnowskie, Beskid Niski, Beskid Wyspowy, przy sprzyjających okolicznościach pogody można dojrzeć odległe szczyty Tatr. Ze względu na pozostawianie łąk ugorem, niewykaszanie pastwisk oraz zarastanie krzewami i drzewami Polana Morgi stopniowo traci swoje walory widokowe. Po drodze minęliśmy punkt widokowy, Siedlisko Zagacie, Nowicjat Redemptorystów, Leśną Drogę Krzyżową, źródło św. Antoniego.

Kolejną część trasy pokonaliśmy szlakiem żółtym aż do wieży widokowej w Jodłówce Tuchowskiej. Po drodze zdobyliśmy Brzankę 536m n.p.m. Na samym szczycie znajduje się tylko symboliczna tabliczka informacyjna oraz ułożony stos z kamieni. Poniżej szczytu, na wysokości 477 m n.p.m. znajduje się wieża widokowa w Jodłówce Tuchowskiej. Wieża ma wysokość 24 m. Z jej platform rozpościerają się przepiękne widoki na południową część Pogórza Ciężkowickiego charakteryzujące się wyjątkowo malowniczą mozaiką pól, łąk oraz lasów. Przy sprzyjających warunkach pogody możemy z niej dostrzec pasma Beskidów, a nawet Tatr. Pod wieżą widokową można odpocząć w wiacie lub rozpalić ognisko na placu.

Do punktu startowego wróciliśmy tą samą trasą.