Dzieci w młodszym wieku szkolnym dążą do rozszerzania i pogłębiania swej wiedzy,
przejawiają potrzebę poznawania, poszukiwania i odkrywania wszystkiego, co znajduje się w ich otoczeniu. Drogą dla rozwijania ich aktywności jest stwarzanie takich sytuacji dydaktyczno - wychowawczych, które prowadzą do zastosowania wiedzy w działaniu praktycznym.
Realizując treści edukacyjne tj.: ćwiczenia rozwijające umiejętność pisania, czytania ze zrozumieniem, rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w rożnych aspektach, rozwiązywanie zadań tekstowych, tematyki z zakresu promocji zdrowia i higieny, zwierząt gospodarskich i dzikich oraz pór roku, uczniowie klasy Ib pracowali metodami aktywizującymi.
Główną zaletą tych metod jest doskonalenie umiejętności przydatnych nie tylko podczas lekcji, ale również w codziennym życiu np. umiejętność wyciągania wniosków, myślenia analitycznego i krytycznego, łączenia zdarzeń i faktów, dyskutowania. Poszerzają one zainteresowania uczniów, służą rozwojowi umiejętności komunikowania się w grupie, a także wspierają ich rozwój emocjonalny i społeczny.
Oto kilka ciekawych metod aktywizujących uczniów w klasie Ib, które zostały wykorzystane w dotychczasowej pracy dydaktyczno - wychowawczej: burza mózgów, burza pytań, praca w grupach, metody grupowego podejmowania decyzji, gry dydaktyczne, metody dyskusyjne, metody problemowe i obserwacja.
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją.